jesalespartner2jesales-buow-project-calculjesalespartner6jesalespartner3jesalespartner4jesalespartner5sales-partner
jesalespartner2jesales-buow-project-calculjesalespartner6jesalespartner3jesalespartner4jesalespartner5sales-partner

Werkwijze

Intern beginnen = Extern winnen
JE Salespartner heeft de succesformule Intern beginnen = Extern winnen ontwikkeld voor  zelfstandige ondernemers (ZZP’ers) en MKB- bedrijven binnen de Infra- en Bouwsector.

De kracht van deze formule schuilt in het DNA van uw bedrijf. Het DNA van uw bedrijf heeft uw bedrijf gebracht tot het huidige niveau. Waarom zou u iets dat jarenlang goed was nu opeens radicaal veranderen? Intern beginnen = Extern winnen richt zich op radicale verbeteringen in plaats van radicale veranderingen. Hoewel lange termijn doelstellingen belangrijk zijn voor een onderneming om de richting en ambitie te bepalen, is het voor veel bedrijven noodzakelijk op korte termijn resultaat te behalen.

Een bedrijfsscan toont het DNA van de onderneming

JE Salespartner maakt gebruik van een bedrijfsscan om de interne organisatie in kaart te brengen. Hiermee worden de kernwaarden, het DNA,  van de onderneming  inzichtelijk. Door welke factoren wordt uw succes bepaald? Welke factoren belemmeren uw groei? Wat zijn de sterke kanten van uw bedrijf en product?  Een bedrijfsscan verschaft ons inzicht in collega’s, bedrijfsprocessen, (nieuwe) producten, afnemers / klanten en communicatiemiddelen. Hiermee leggen we een basis voor het bewerkstelligen van marktgroei.

Interne processen
Wij bekijken hoe u de administratie heeft geregeld en of het hele traject van offerte naar opdrachtbevestiging adequaat functioneert. Maar ook nemen wij de calculatie onder de loep. Tijdens dit hele proces nemen wij actief deel aan de uitvoering. Door structuur in de processen aan te brengen, vergroot u de effectiviteit van uw onderneming.

Een sterk imago bepaald uw succes

Hoe wilt u zich positioneren in de markt? Klopt het beeld dat externe doelgroepen hebben met de identiteit van de organisatie? Het opbouwen van een sterk imago begint bij de identiteit van uw onderneming. Wat wilt u bereiken, wat wilt u betekenen voor de doelgroep en hoe onderscheidt u zich ten opzichte van de concurrentie? Dit zijn de kernwaarden, het DNA van de organisatie. Intern beginnen: focussen op de identiteit van de organisatie.

Werken aan een sterk imago is werken aan succes

JE Salespartner voorziet uw bedrijf van een sterk imago, brengt uw doelgroep in kaart en ontwikkelt een strategie om de doelgroep efficiënt te bewerken. JE Salespartner zet zijn commerciële kracht in voor het actief bewerken van de doelgroep. Met de commerciële kracht van JE Salespartner in combinatie met de vakkennis binnen uw organisatie wordt de kracht gebundeld tot een sterkere onderneming.  Radicale verbeteringen zonder radicale veranderingen. JE Salespartner helpt u bij het omzetten van aanwezige groeikansen in concrete resultaten.

JE Salespartner volledig dienst van uw onderneming

JE Salespartner stelt zijn vaardigheden op het gebied van communicatie, effectiviteit, tactiek, inzicht in belangen en organisatiekracht volledig in dienst van uw onderneming. Doordat iedereen in de organisatie, inclusief JE Salespartner, de identiteit en kernwaarden uitdraagt, weten ook de opdrachtgevers en potentiële klanten waar ze aan toe zijn, wie uw onderneming is. Hiermee creëert u loyaliteit bij de medewerkers en opdrachtgevers. Aan dit aspect hecht JE Salespartner veel waarde.

Relatienetwerken
De kracht van JE Salespartner ligt voor een groot deel bij het relatienetwerk. Onze relaties bestaan uit bedrijven die actief zijn in de Infra- en Bouwsector. Onderling worden kennis en ervaring uitgewisseld. Wij genereren nieuwe opdrachten door bestaande relaties met nieuwe relaties in contact te brengen en elkaar op de hoogte te houden van wat er gaande is in de markt. Door elkaar projecten toe te spelen d.m.v. cross-selling kan op een constructieve wijze het marktaandeel worden vergroot.

Brainstormen
Een brainstormsessie met het managementteam en/of het verkoopteam kan nieuwe ideeën aan het licht brengen op het gebied van bijvoorbeeld:

  • Acquisitiebeleid bestaande klanten
  • Acquisitiebeleid nieuwe klanten
  • Welke markten hebben prioriteit.
  • Waarom hebben deze prioriteit.
  • Wat is de beste strategie?
  • Welke communicatie middelen worden ingezet (website, nieuwsbrief, brochures, etc.)

Uitvoering Acquisitie:
Op het gebied van acquisitie speelt JE Salepartner een actieve rol. Doelstellingen kunnen hierbij zijn:

  • Klanten en opdrachten werven
  • De naamsbekendheid verhogen
  • Merk uitbouwen
  • Omzetverhogen door ondersteuning JE Salespartner
  • Bestaande relaties op de hoogte houden van de ontwikkelingen
  • Imago en identiteit ontwikkelen

Contact

Wilt u snel en zichtbaar resultaat zonder het roer volledig om te gooien? Neem contact op met JE Salespartner voor een oriënterend gesprek.