JeSalespartner, partner in sales voor duikbedrijf DTS

‘Intern beginnen = Extern winnen!’

Met deze succesformule werkt JeSalespartner,  als partner in sales, samen met full-service duikbedrijf DTS.

Tijdgebrek stagneren ambitieuze plannen van DTS

DTS is gevestigd in Grijpskerk en heeft geheel Nederland als werkgebied. Ruim tien jaar ervaring in duikwerkzaamheden maakt DTS tot een betrouwbare partner bij onderwaterwerkzaamheden.

Als zelfstandige duiker reikten de ambities van DTS verder. DTS  was al een aantal jaren bezig een plan te ontwikkelen om van een klein duikbedrijf, met één zelfstandige duiker, een full-service duikbedrijf te maken. Een full-service duikbedrijf dat altijd bereikbaar is en bij calamiteiten binnen 3 uur paraat moet zijn. Ambitieuze en innoverende plannen waarvan de uitvoering vanwege tijdgebrek stagneerden.

DTS schakelt JeSalespartner in om plannen gestalte te geven

Wat DTS nodig had was een partner die hem in staat zou stellen de groei die hij voor ogen had te kunnen realiseren. Tijdens het eerste gesprek tussen DTS en JeSalespartner had JeSalespartner meteen ideeën om de plannen verder te ontwikkelen. JeSalespartner ging voortvarend van start met het analyseren van het duikbedrijf en het inventariseren van wat er nodig was om een zelfstandig duiker uit te laten groeien tot een full-service duikbedrijf. JeSalespartner werkte volgens het motto: Intern beginnen = Extern winnen.

Intern beginnen

DTS wil zich positioneren in de markt als een bedrijf dat als doel heeft de beste te zijn op zijn vakgebied. Het beeld dat externe doelgroepen van DTS hebben moet kloppen met de identiteit van organisatie. Daarom begint het opbouwen van een sterk imago bij de identiteit: wat wil DTS bereiken, wat wil DTS betekenen voor de doelgroep en hoe onderscheidt DTS zich ten opzichte van de concurrentie? Dit zijn de kernwaarden, het DNA van de organisatie. Intern beginnen vertaalt JeSalespartner in het zich focussen op de identiteit van DTS.

Met deze visie kon er worden gewerkt aan de structuur en het imago van DTS als full-service duikbedrijf. Een nieuwe huisstijl werd ontworpen passend bij de strategie en kernwaarden van de organisatie. Compleet met een nieuwe website, visitekaartjes, briefpapier en bedrijfsbrochures. En tot slot werden twee bedrijfswagens volledig voorzien van de nieuwe huisstijl.

Uniek in Nederland

‘Binnen 3 uur een ervaren duikteam ter plaatse die slagvaardig en op vakkundige wijze calamiteiten het hoofd biedt. Gegarandeerd. 365 dagen per jaar, 24 uur per dag, 7 dagen per week.’

Een calamiteitenservice van deze omvang bestond nog niet in Nederland. Een uniek concept! Het was onmogelijk voor DTS om met een beperkt aantal duikers een dergelijke calamiteitenservice te bemannen. Ook was het geen optie om nog meer duikers in dienst te nemen. Daarom besloten JeSalespartner en DTS om een beschikbaarheidssysteem voor duikers op te zetten met uitsluitend goed opgeleide en ervaren duikers die gemotiveerd zijn om hun opdracht met succes te voltooien. Door deze aanpak kan duik- en servicebedrijf DTS, waar dan ook in Nederland, beschikken over een vakkundig team dat binnen 3 uur ter plaatse is.

Een innoverende website om het beschikbaarheidssysteem te beheren

Om het beschikbaarheidssysteem goed te laten werken werd de nieuwe website voorzien van een inlogmodule voor duikers. De duikers zijn verplicht hun gegevens hier in te voeren. Op deze manier worden veiligheid en kwaliteit gewaarborgd. Bovendien kunnen de duikers via deze module hun beschikbaarheid aangeven. Een groen lampje op het display geeft aan dat de duiker beschikbaar is voor oproepen. Zo kan duikbedrijf DTS op een vernuftige wijze snel beschikken over de juiste duikers op de juiste plaats.

Extern winnen

Intern beginnen = Extern winnen. JeSalespartner heeft duik- en servicebedrijf DTS intern volledig gereorganiseerd en voorzien van een sterk imago. De doelgroep is nauwkeurig in kaart gebracht en er is een strategie ontwikkeld om de doelgroep efficiënt te bewerken. Bij het benaderen van de doelgroep speelt JeSalespartner nog steeds een belangrijke rol. Door de inzet van commerciële krachten vanuit JeSalespartner is DTS in staat om bij potentiële klanten de mogelijkheden en kwaliteiten van DTS onder de aandacht te brengen. En met succes. In twee jaar tijd is duikbedrijf DTS uitgegroeid naar een full-service duikbedrijf met een unieke calamiteitendienst die binnen 3 uur waar dan ook in Nederland ter plaatse is.

Samen maken ze het waar

Waar full-service duikbedrijf DTS zéér vakkundig en gedreven is op zijn vakgebied en elke klus kan klaren, is JeSalespartner de commerciële drijfveer achter het bedrijf. Beide bedrijven doen waar ze goed in zijn en dat blijkt wederom een succesformule.

Duik- en Servicebedrijf DTS

Wilt u meer weten over duik- en servicebedrijf DTS? Bekijk dan hier de website van Duikbedrijf DTS.

Contact

Bent u ook toe aan de volgende stap in de ontwikkeling van uw bedrijf? JeSalespartner maakt als partner in sales ook van uw bedrijf een succes. Neem voor meer informatie contact met ons op.

Date: juni 29th, 2012 | Categories: Portfolio | By: | Comments: 0